7 Ekim 2018 Pazar

Bilirim


Bilirim

Kaç zamandır yazmak istiyordum.
Sevmek sevilmek adına ne varsa yaşamak…
Yazmak sevene daha yakın olmaktır.
Sevgiyi yaşatmak adına ne varsa ölümsüzleştirmektir bir anlamda.

Ne olur bir daha geçme düşlerimden.
Yüreğimin atışından duyumsarım seni.
Portakallar çiçeğe durmuş ağaçlar yeşile vurmuştur.
Şimdi asırlar boyu süren aşkımızı mümkünü varsa unut.
Mutlak bir düş, bir şiir kalmıştır ceplerinde.
Geldiğin gibi gidemesin hiç.
Yüreğin ise kanamak üzeredir…

Havanın sakinliği suların akışından bilirim.
İki yürek arasında mentcezirlerle gider gelirsin.
Gidersen mutlak bir şeyler kalır senden.
Gelişinde bir sevinç, bir de hüzün kalır.
Örneğin sevişin kalır aklımda.
Gözlerin, yüreğimde uçuşan kelebek olarak kalır.

Uzak diyarlarda olsan da varlığını bana hissettiren kuvvetle duyumsarım.
Yokluğunun öteki adıdır ayrılık.
Çünkü erişemeyeceğin kadar uzaktır mavi.

Unutsan, yüzümdeki gülümseme yitip giderdi.
Ondan kaç defa yürüdüğün yollardan geçtim.
Yokluğunda ne duvarlar yıktım, bilemezsin.
Yaktığın ateşin külleriyle savrulduğumda,
Asırlar boyu sevenin olarak kalacaktım.

İşte böyle iki gözüm…
Masalsı bir düşmüş yaşam.
Yüreğin kalmışken bende, durma hadi..
Git ve dilediğin sevgilerin düşünü kur.
Söylemesen de sessiz duruşundan bilirim seni.
Gözlerin yağmur öncesi bulut..
Geldiğin gibi gitmezsin hiç.
Beklide yüreğin kuş misali uçmak üzeredir.

Ne olur bir daha geçme düşlerimden.
Ölüm ötesi bir yıldızın ışığınaydı tutsaklığım
Ondan senle yüklendim tüm günahlarını.
Sevmek günahsa, yanlış deniliyorsa buna,
Ömrümde bir defa sevdim.
Bir defa yürüdüğün yollardan geçtim.
Yoksa ilk fırtınayla başımı alıp gidecektim.

Ey denizlere sevdalı martı.
Gittiğin günden beri şiirlere küstüm.
Oysa her şey bir düşten ibaretti
Ya da bir masalın başlangıcı…
Unutsan, ömrümce taşıyacağım bir sızı olarak kalacaktın.

Sen yoluma yazılan yazgım…
Aşk bizim bitmeyen özlemimizdi.
Sussan, bu acı yıllar boyu başını alıp gidecekti.
Ondan adınla bozdum her yemini,
Saçlarımı düşlerine çözdüm.
Yıllar boyu büyürken içimde adın, mevsimlerden yazdı.

Sevgiyi yüklenmiş bulut gibiyim.
Hangi yana baksam gözlerin aklımda kalır!
Gecenin herhangi bir yerinde düşlerime gelir,
Küçücük yüreğime bir sevinç bir şenlik olurdu ellerin.

Şimdi hangi sevginin izini sürsem,
Gözlerini bıraktığın maviliklerde düşlerim.
Ömrümüzün kaderi denizlere benziyordu çünkü.
Bekleyişlerde çatlattı susuz toprağı,
Çöl ortasında olsak da bir damlasını içemezdik.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder